כנפיים של פויל

יותר יעילות, יציבות, איזון וגיוון – הדור החדש של כנפיים לפויל

מנגנון הפויל ב משתמשים בגלישת גלים, רוח, קייט ועוד, אותו מנגנן המאפשר לגלשן לעלות מעל המים ולנו לרחף עליו באוויר עם התנגדות מים מינימאלית, מורכב ממספר חלקים כאשר אחד המרכזיים והחשובים שבהם הא כמובן הכנפיים.

מהי חשיבותן של כנפי הפויל?

כנפי פויל איכותיות, מקצועיות ומתקדמות משפרות משמעותית את היעילות והיציבות של הגלשן כולו ומשדרגות את חוויית הגלישה באופן משמעותי. במידה ואתם רוכשים גלשן פויל מסוג זה או אחר, או כבר מחזיקים באחד אך מעוניינים לשפר ולשדרג אותו, כדאי לבחון את הכנפיים החדשות והמתקדמות הקיימות בשוק וזמינות כיום לקנייה אצלנו. מהו תפקיד הכנפיים במנגנון פויל ומה מאפיין את הדורות החדשים והמתקדמים של כנפיים אלו?

כנפיים של פויל – אופן פעולה

הפויל מתאפיין למעשה בחרב ארוכה היורדת מחלקו האחורי של הגלשן יחסית עמוק לתוך המים (לפחות בהשוואה לחרבות "רגילות" של גלשנים), כאשר בחלקה התחתון של החרב נמצאות הכנפיים של הפויל. כנפיים אלו בנויות באופן הידרו דינמי המאפשר להן לחתוך את המים ביתר יעילות וליצור עילוי, אותו עילוי אשר מרים את הגלשן באוויר כמה עשרות סנטימטרים טובים מעל פני המים, ומאפשר לנו לרחף מעליהם במהירות ובקלות.

תפקיד הכנפיים דומה במידה רבה לתפקיד הכנפיים במטוסים – כתוצאה מהתנועה והחיכוך בין הכנף לבין המים במקרה זה (או אוויר במקרה של מטוס) נוצר כוח עילוי המאפשר לכלי כולו להתרומם מעלה, ולנו ליהנות מהיתרונות של ההתרוממות מעל לפני המים. הכנפיים, אם כן, הן מהחלקים החשובים ביותר לתפקודו היעיל והתקני של הפויל.

יותר יעילות, יציבות, איזון וגיוון –
הדור החדש של כנפיים לפויל

מדי כמה שנים יוצאים דורות חדשים ומתקדמים יותר של חלקי הפויל השונים, ביניהם גם הכנפיים. הדור החדש של הכנפיים לפויל, יצא ממש לאחרונה וכבר זמין אצלנו לרכישה, מתאפיין בכנפיים עשויות קארבון (פחמן – מהחומרים החזקים והעמידים ביותר בטבע עבור שימושים מסוג זה). הכנפיים הונדסו ויוצרו בקפדנות במטרה להגביר את היעילות שהן מספקות לגלשן (מבחינת התקדמות במים ביחס למאמץ המופעל), כמו גם את האיזון והיציבות על הגלשן בזמן תנועה, ומגוון הפעולות שניתן לבצע במהלך הגלישה. למעשה, האופן בו מתוכננות, מעוצבות ומיוצרות כנפיים לפויל, בדומה לחלקים אחרים של מנגנון הפויל, מבטיח את רמת האיכות הגבוהה אשר הולכת ועולה מדור לדור. משאבים רבים מושקעים במחקר והפיתוח של כנפיים אלו במטרה להגביר את מידת יעילותן ולמקסם פרמטרים כמו גודל הכנף, צורה, זווית התקנה וכיוצ"ב.

חשוב לציין כי כנפיים של פויל, במיוחד כנפיים חדשות מתקדמות מהדורות האחרונים, הן בדרך כלל יחסית חדות, על מנת שיוכלו לחתוך את המים באופן אופטימאלי. חשוב להיות מודעים לעובדה זו כאשר לוקחים את הפויל החדש לסיבוב ראשון בים, על מנת שלא לגעת בכנפיים שלא לצורך להיחתך מהן. אין כאן סכנה בטיחותית של ממש, רק עובדה שכדאי להכיר בנוגע לכנפיים אלו, על מנת להרחיק את הרגליים או את האצבעות מהחלקים החדים שבהן.

מוזמנים לבחון את הכנפיים החדשות מקרוב ולשדרג משמעותית את אופן פעולת גלשן הפויל שלכם, ואת חוויית הגלישה כולה…