כנפיים של פויל

גלשן פויל גלים

גלישת "פויל" הופכת בשנים האחרונות פפולארית ונפוצה יותר ויותר בארץ ובעולם, ומסתמנת ככיוון הכללי אליו מתפתח עולם הגלישה כולו.

גלשני הפויל בישראל

בישראל ספציפית הפכו גלשני פויל לפופולאריים ונפוצים במיוחד, ומדי קיץ ניתן למצוא בחופי הארץ יותר ויותר אנשים עם דגמים שונים של גלשנים אלו. בעוד קיימים כמובן פיתוחים, סוגים ודגמים רבים ושונים של גלשני פויל, נרצה להתרכז כאן בסוג הבסיסי והפשוט ביותר של גלשנים אלו – גלשני פויל לא חשמליים. מה כל כך מיוחד וחדשני בהם ומה הם מאפשרים לנו שגלשנים רגילים אינם מאפשרים?

טכנולוגיה חדשה המקפיצה את
עולם הגלישה קדימה – גלשני פויל

עבור מי שעדיין לא נחשף מקרוב לטכנולוגיית הפויל, חשוב להבין כי לא מדובר סתם בגימיק נוסף אשר מצליח לעונה או שתיים ואז נעלם כלעומת שבא. "פויל" היא טכנולוגיה המיושמת בעולם הגלישה כבר כמה שנים טובות, ונראה כי היא בהחלט כאן כדי להישאר. מדובר בשיפור טכנולוגי משמעותי המסייע להקפיץ את עולם הגלישה כמה שלבים קדימה, בדומה לנקודות דומות בעבר בהן יצאו סוגים חדשים של גלשנים ואביזרי גלישה אשר שינו את התחום לחלוטין.

בקצרה, גלשן פויל הוא גלשן המצויד בסנפיר ארוך בתחתיתו, כאשר בקצה הסנפיר כנף הידרודינמית מיוחדת המייצרת עילוי בזמן שהגלשן נמצא בתנועה במים. כתוצאה מכך הגלשן עצמו עולה כמה סנטימטרים טבים באוויר מעל לפני המים, החיכוך של הגלשן עם המים יורד משמעותית וכך מאפשר הגלשן לעשות דברים שקשה מאוד לעשות עם גלשן "רגיל" וחסר פויל.

כיום, כמה שנים ספורות בלבד לאחר כניסתה של טכנולוגיית הפויל לעולם הגלישה, כבר ניתן למצוא דגמים וסוגים שונים של גלשני פויל, החל מגלשן גלים פויל חשמלי/לא חשמלי ועד לגלשני פויל לגלישת רוח או קייט סרפינג. היתרונות של טכנולוגיה זו ניכרים ןרלבנטיים עבור סוגי גלישה רבים ושונים, ונראה כי מדובר מבחינות רבות בשלב הבא והמתבקש אליו צפוי להתפתח עולם הגלישה.

לחזור לגל בלי לרדת מהגלשן ועוד –
מה מאפשר גלשן פויל לא חשמלי לעשות במים?

כפי שציינו, גלשן פויל לא חשמלי הוא גלשן הפויל הבסיסי ואחד הדגמים הראשונים שכדאי להכיר ולנסות, בין השאר מפני שהוא מאפשר לבצע במים הרבה מאוד דברים שלא ניתן לבצע באמצעות גלשנים "רגילים", וכך הוא מרחיב את טווח האפשרויות שלנו במים ומשדרג משמעותית את חוויית הגלישה.

כמובן שאחד הדברים העיקריים שמאפשר גלשן פויל לעשות הוא להתקדם בגלישה במים במהירות גבוהה יותר מאשר גלשן רגיל, בגלל שהחיכוך שלו עם המים הוא מינימאלי בהשוואה לזו של גלשן רגיל. זה מאפשר לתפוס גם גלים קטנים יותר, כאלו שלא בהכרח יהיו חזקים מספיק על מנת שנתפוס אותם עם גלשן רגיל, ואלו הם כאמור מסוגי הגלים הנפוצים ביותר בחופי ישראל…

דוגמה נוספת למה שגלשן פויל לא חשמלי מאפשר לעשות היא לחזור כנגד הגלים לאחר שתופסים גל, בלי לרדת מהגלשן. באמצעות תנועות קדימה ואחורה אשר "מנענעות" את הגלשן ניתן לגרום לו להתקדם במים גם בלי זרם או גלים, ואפילו כנגדם! כך ניתן להתקדם עם גלשן זה גם בים שטוח (מה שמהווה פעילות ספורטיבית נהדרת), כמו גם לסיים לגלוש על גל ואז פשוט להסתובב בעמידה ולהתקדם כנגד הגלים, עד שמגיעים שב לנקודה ממנה ניתן לתפוס את הגל.

אלו הם רק חלק מהדברים המתאפשרים לגולשים אשר כבר מתנסים כמה שנים עם גלשני הפויל. בפועל ישנם הרבה יותר. ואת כל זה גם אתם יכולים לעשות – לו רק תתנסו בסוג חדש ואטרקטיבי זה של גלשנים…