גלשן פויל חשמלי

ענף הגלישה מהווה תחביב, תחום עיסוק ואהבת אמת עבור אינספור נשים וגברים בישראל..

גלשני הפויל מתאימים לים שלנו

למרות שאין לנו כאן את הגלים הטובים או הגבוהים ביותר, ישראלים ידועים כגולשים נלהבים ומסורים, ומשתדלים לבלות כל רגע אפשרי בו יש גלים, בים. כיום, שמה הטכנולוגיה בידינו כלים מתקדמים שונים המשפרים ומשנים לבלי היכר תחומים רבים בחיים, ביניהם גם עולם הגלישה. הופעתו של גלשן הפויל החשמלי, ממנו ניתן לראות יותר ויותר מדי קיץ בישראל, מסתמן כנקודת שינוי משמעותית בעולם הגלישה ובפרט בזה הישראלי.

גלשן פויל חשמלי – במה בדיוק מדובר?

רבים מאיתנו שמע פה ושם על "פויל" או גלשנים חשמליים אך עדיין לא נחשפו אליהם בפועל, בעוד רבות ורבים כלל אינם יודעים על מה מדובר ומדוע מתואר כלי זה בתור אחד השינויים המשמעותיים ביותר בעולם הגלישה מאז ומעולם.

אז מהו בעצם גלשן פויל חשמלי? ובכן, נתחיל עם ה"פויל" – זהי טכנולוגיה חדשה יחסית (לפחות בשימוש נרחב), המאפשרת לגלשן עצמו לעלות מעל לפני המים וכך להפחית חלק משמעותי מהחיכוך עם המים, ולכן להגביר מהירות ולהצליח לגלוש גם בתנאים פחות טובים, כאלו אשר גלשן רגיל לא בהכרח היה מספיק על מנת לגלוש בהם. ה"פויל" הוא אותו סנפיר ארוך הממוקם בחלקו התחתון של הגלשן, סנפיר הנכנס לתוך המים אשר בקצהו כנף מיוחדת המעוצבת בצרה הידרודינמית, המאפשרת לה ליצור עילוי בזמן תנועה במים, וכך להעלות את הגלשן עצמו הממוקם מחוץ למים, כמה עשרות סנטימטר באוויר.

קיימים כיום סוגים רבים ושונים של גלשני פויל, דוגמת גלשני גלים, גלשנים עבור קייט סרפינג ועוד, אך הסוג המעניין ביותר מכולם הוא כאמור גלשן פויל חשמלי. זהו גלשן אשר במרכז מנגנון הפויל שלו (הממוקם כאמור בחלקו התחתון – בתוך המים) קיים גם פרופלור קטן המונע על ידי מנוע חשמלי ודוחף את הגלשן קדימה. זה כבר הופך את גלשן הפויל החשמלי למשהו אחר ושונה בתכלית – לכלי רכב ימי ממונע המאפשר לנו להתקדם במים לכל מקום במינימום מאמץ, לתפוס גם גלים קטנים או חלשים יותר, להתקדם נגד כיוון הזרם או מול הגלים וכו'.

גלשן פויל חשמלי כ Game Changer בעולם הגלישה

כפי שניתן להבין מהתיאור לעיל, גלשן פויל חשמלי משחק במהלך התקופה האחרונה (וצפוי להמשיך טלשחק בשנים הקרובות) תפקיד מרכזי ומשמעותי בעולם הגלישה, ורבים מגדירים אותו כ Game changer של ממש – אלמנט אשר צפוי לשנות את פני התחום כולו.

כשמתוודעים לאופן פעולתו של גלשן פויל חשמלי – עד כמה קל לתפעל אותו, מה שהוא מאפשר לנו לעשות במים וכו', ההנחה כי מדובר במשהו שצפוי לשנות את עולם הגלישה כולו נראית הגיונית וסבירה ביותר. כל זה נכון שבעתיים במקום כמו ישראל, בו תרבות הים והגלישה מאוד מפותחת, אך הגלים אינם בדיוק הטובים ביותר שאפשר לבקש. בתנאים שכאלו, גלשן פויל חשמלי, המאפשר לתפוס גלים ביתר קלות ובמגוון רחב הרבה יותר של מצבים בהשוואה לגלשן רגיל הופך להיות אטרקטיבי ומשתלם במיוחד.

גלשן מסוג זה יכול לאפשר לכם לצאת לטיולים של ממש במים גם ללא כל גלים או רוח גב, לסייע לכם להתקדם מול הגלים לאחר שתפסתם גל ואתם מעוניינים לחזור "למעלה" ומתגלה כאפקטיבי אפילו עוד יותר במקורות מים בהם המים רגועים יחסית, דוגמת הכינרת או ים סוף.

 

בקיצור – גלשן פויל חשמלי הוא החידוש המעניין והגדול ביותר בעולם הגלישה מזה עשרות שנים רבות. מומלץ בחום לנסות עבור כל חובב גלישה, כמו גם עבור אלו שעד כה רק התעניינו בתחום.